T/T همان پرداخت نقدی از طریق حواله می باشد. TT مخفف کلمه Telegraphic Transfer یا انتقال تلگرافی است. سپس خریدار پس از توافق با فروشنده مبلغ پیش پرداخت را حساب اعلام شده فروشنده حواله ارزی خواهد نمود. اما از آنجائیکه بانکهای ایران در مورد ارسال حوالجات ارزی متاثر از تحریم های بین المللی میباشند، لذا گزینه مناسب معمولا انتخاب یک شرکت صرافی از نوع دوم (شرکت دارای مجوز از بانک مرکزی با اختیار فروش حواله ارزی) میباشد. پس از دریافت پیش پرداخت از طرف فروشنده ، فروشنده خارجی اقدام به تولید و آماده سازی و نهایتا" بارگیری کالا مینماید و در ازای ارائه کپی بارنامه و سایر اسناد حمل الباقی مبلغ پروفرما را از خریدار مطالبه مینماید. در این مرحله نیز خریدار پس از پرداخت الباقی مبلغ کالا (Balance Payment) اقدام به تسویه حساب با فروشنده نموده و پس از وصول مبلغ توسط فروشنده او اصل اسناد خمل کالای ارسال شده را برای خریدار خواهد فرستاد. ریسک خرید و واردات کالا از طریق TT بالا است. زیرا فروشنده تا تمامی مبلغ کالای خود را دریافت نکند اسناد مالکیت کالا را برای خریدار ارسال نخواهد کرد و از طرفی خریدار نیز تمام وجه کالا را ارسال کرده است بدون اینکه کالا و اسناد را دریافت کرده باشد. بنابراین توصیه میشود در این نوع معاملات ، قبل از خرید اعتبار شرکت فروشنده از طریق سفارت متبوع آن شرکت، در ایران و یا از طریق اتاقهای مشترک بازرگانی ارزیابی شود. همچنین توصیه می گردد چنانچه در امر واردات تازه کار می باشید امور وارداتی خود را به افراد متخصص بسپارید. منبع: http://tradingabbasi.com
در حال حاضر به دلیل اعمال تحریم ها علیه بانکها و وجود مشکلات جهت روش پرداخت LC روش TT رایج ترین شیوه پرداخت خارجی می باشد. در این روش فروشنده خارجی ابتدا مبلغی بین ۱۰ تا ۵۰ درصد وجه کالا (طبق پروفرما) را به عنوان پیش پرداخت از خریدار مطالبه می نماید. (Down Payment or Deposit). اعلام این رقم بستگی به نظر فروشنده دارد و نمیتوان برای آن قاعده مشخصی نظر گرفت، اما معمولا از ۵۰ درصد تجاوز نمیکند و معمولا"قابل چانه زنی است.( البته متداول ترین و معقول ترین رقم درصد پیش پرداخت معمولا ۳۰% می باشد).
SeaTrade & Transport
زكات علم آموختن آن به دیگران است-
_
_
درباره وبلاگ
-
آخرین پستها
-
نکاتی مهم درباره سفته که لازم است بدانید
-
تبریک سال نو
-
نقشههای دریایی ایران پس از ۴۰ سال جایگزین نقشههای انگلیسی میشود
-
در تنظیم قراردادها چه نکاتی را برای چک و سفته رعایت کنیم
-
شرایط حقوقی در خصوص چک ضمانت
-
علل حوادث دریایی با تمرکز بر عامل انسانی
-
سانچی، شایعات یا واقعیات
-
نباید برای غرق شدن سانچی تسلیت گفت
-
مقصر احتمالی فاجعه تصادف تانکر ایرانی سانچی
-
حادثه در ناک تصادم و انفجار نفتکش ایرانی
-
یلدا مبارک
-
نکاتی تکمیلی در خصوص چک و سفته
-
چابهار دُر گرانی که به آسانی رفت
-
مراحل ترخیص کالا در گمرکات ایران
-
دروغگویی به سبك یونانی
-
پرداخت T/T چیست؟
-
اصطلاحات رایج در حمل کانتینری
-
نکات طلایی و کاربردی اینکوترمز
-
حمل یکسره و فرق آن با ترانزیت داخلی
-
ترانسشیپ چیست؟
-
همه پستها
-
نکاتی مهم درباره سفته که لازم است بدانید
نویسندگان
آمار وبلاگ
- کل بازدید :
- بازدید امروز :
- بازدید دیروز :
- بازدید این ماه :
- بازدید ماه قبل :
- تعداد نویسندگان :
- تعداد کل پست ها :
- آخرین بازدید :
- آخرین بروز رسانی :
-
_
_
پیوندهای روزانه
آرشیو موضوعی
ادامه تحصیل در رشته بازرگانی دریایی
(3)
کنوانسیونهای دریایی و تجاری
(11)
پیام های مدیریت سایت
(11)
فناوری در حوزه دریایی
(7)
بیمه و حقوق دریایی
(11)
کشتی و کشتیرانی
(53)
محیط زیست دریایی
(10)
بازرگانی و اقتصاد
(55)
تجهیزات دریایی
(8)
بازرسی دریایی
(6)
تاریخ دریانوردی
(7)
مدیریت دریایی
(21)
اطلاع رسانی
(6)
منابع انسانی
(7)
دزدی دریایی
(5)
مناطق ویژه
(11)
حمل و نقل
(52)
خلاقیت
(5)
متفرقه
(11)
کانتینر
(23)
ایمنی
(14)
گمرک
(29)
بندر
(21)
آرشیو
پیوندها
-
طراحی شبکه اجتماعی
-
وب سایتی برای مطالب مذهبی و سیاسی
-
بیمه بازار
-
وبیمه
-
بیمیتو
-
ایلرنیکا
-
مهیمن
-
پارسینه
-
مجله فرد
-
سئو کندو
-
فرابورس ایران
-
سرزمین دانلود
-
پایگاه خبری مانا
-
محمد حسین ادیب
-
برنامه تلویزیونی پایش
-
مجله صادرات و واردات
-
پرسشنامه آنلاین بسازید
-
بانک اطلاعات دریایی ایران
-
مرجع مقالات ISI در ایران
-
آموزش فنون و اصول مذاکره
-
پنجره واحد تجارت فرامرزی
-
امور اقتصادی به زبان ساده
-
فرهنگستان زبان و ادب فارسی
-
bank for international settelment
-
پرشین گیگ سرویس فضای وب رایگان
-
هشتگ؛ موتور جستجوی شبکه های اجتماعی
-
حقوق خصوصی -حقوق تجارت و حقوق بین الملل
-
مجموعه رباتهایی برای خوشمزهتر کردن کار با تلگرام
- همه پیوندها
-
طراحی شبکه اجتماعی
صفحات جانبی