پنجشنبه 13 فروردین 1388  08:04 ب.ظ    ویرایش: - -

کنترل ورودی و موجودی (Control of entry and persence)

1- ورود کالاهای خطرناک به محوطه بندر توسط هر مُد(شیوه) حمل و نقلی باید تحت کنترل باشد.

2- سازمان بندری باید هر محدودیتی را که ممکن است ضروری باشد،معین نماید. این محدودیتها در رابطه با:

الف- طبقات یا مقدار کالاهای خطرناک که ممکن است به محوطه بندری وارد شده یا در محوطه موجود باشند.

ب- شرایطی که کالاهای خطرناک طی آن ممکن است جابجا شده یا موجود باشند.

 

3-  اگر این فرض که وجود کالاهای خطرناک باعث به خطر افتادن جان اشخاص و یا دارایها بواسطه شرایطشان می شود ،وجود داشته باشد سازمان بندری باید صاحب اختیار و قدرت برای ممنوع کردن ورود کالاهای خطرناک برای نگهداری و انبار یا ترانزیت از محوطه بندری باشد. (شرایط محدود کننده،شرایط مُد حمل و نقلی آنها یا شرایط محوطه بندری)

تذکر 1- نگهداری«keeping » به کالاهایی که در محوطه بندری موجود می باشند اشاره می کند که قبلا از یک وسیله نقلیه ،تخلیه شده و منتظر وسیله نقلیه بعدی هستند تا بارگیری شده و به سمت مقصد فرستاده شوند.

 

تذکر2- ذخیره یا انبار«storage » به کالاهایی که در محوطه بندر انبار شده اند و منتظردستور درباره فروش یا ارسال آنها به سمت مقصد می باشند.

 

تذکر 3- ترانزیت«transit » به کالاهایی گفته می شود که دارای مقصد معین در بندر بارگیری هستند( در حالیکه روی عرشه کشتی در محوطه بندری می باشند).

کالاهایی که به منظور عبور از کشور وارد می شوند نه مصرف در کشور.

 

4- سازمان بندری همچنین باید قادر به دور کردن یا برطرف سازی کالاهای خطرناک یا هر کشتی، کانتینرهای حمل بار،کانتینر های تانکری،کانتینرهای پرتابل،وسیله نقلیه و دیگر واحد حمل و نقلی کالا که شامل کالاهای مشابه هستند در میان محوطه بندر که باعث ایجاد یک مخاطره غیر مقبول بواسطه شرایطشان یا محدودتشان می شود، باشد.

   


نظرات()  
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

SeaTrade & Transport

زكات علم آموختن آن به دیگران است